Thursday, November 4, 2010

warkah untuk dia..

berat sgt hati ini nk mengatakan bhwa aku syg kn kamu...
tetapi hati ini meronta2 hendak memberitahu rase y xpernah hadir sblm ni...
kau datang tanpa aku sedar...
tanpa aku pinta...
dan tanpa aku inginkan...
tetapi apa y membuatkan ku terpukau padamu adalah sikap mu y sopan..
dan budi bahasa mu yang sgt cantik sekali...
semakin lama aku dan kamu semakin hanyut dibuai cinta...
dan segala impian telah kita rancangkan bersama...
tetapi apakan daya setelah aku melihat kau masih menyimpan kenangan manis antara kau dan si dia...
siapakah aku ini dihati kamu?
apakah ertinya kehadiran diriku dalam hidupmu?
yang selama ini kau katakan sayang dan memberi harapan...
apakah aku dianggap tempat persinggahan bg insan yang inginkan kasih syg...
kasih sayang drp seorang kekasih yang kamu idamkan selama ini...
aku tidak boleh menggantikannya didalam hati kamu...
apetah lagi menjadi dirinya...
aku bukan dia...
dan aku tidak mampu untuk menjadi seperti dia...
insan yang sgt kau cintai...
alasanmu...
itu hanyalah kenangan...
adakah ia suatu kenangan jika kau masih menyimpan potretnya di mana2?
adakah itu dinamakan kenangan jika di dalam dompetmu juga terselit wajahnya?
adakah itu dinamakan kenangan jika setiap ape y berkaitan dgn dirimu akan kau selitkan tentang dirinya...
adakah ini adil bg aku?
adakah ini yang kau berikan padaku...
apa sebenarnya y tersirat di dalam hatimu itu?
hatiku meronta2 ingin kau luahkan segalanya..
walaupun perit tp aku rela jika ia perit y dtg pd masa sekarang..
bukan akan datang...
walaupun pedih aku rela untuk melepaskan mu demi insan yang kau syg...
selama aku denganmu tidakkah kau merasakan sekelumit kasih syg y aku berikan?
adakah kau menyintai dan menyayangiku hanya kerana perasaan belas kasihan seorang kekasih kepada temannya?
adakah aku hadir menggangu harapanmu untuk bersamanya?
tidakkah kau sedar kau amat melukai hatiku saat ini...
perit rasenye menyembunyikan kesedihan di dalam gelak tawa...
tetapi apa yang mampu aku lakukan adalah..
diam membisu melihat orang yang ku syg menyayangi org lain untuk selama-lamanya...
walaupun fikiranmu mengatakan bahawa kamu tidak akan memilikinya lagi...
mungkin...
jasadmu bersamaku tetap hatimu pergi bersamanya...
aku harap warkah ini dapat memberikanmu kesempatan untuk dirimu merenung seketika...


No comments:

Post a Comment